زمان کنونی: 21-04-2019, 02:05 AM میهمان گرامی خوش امدید :       یا    

[-]
جست و جو


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تحریم بهانه حذف قطعات خودرو نشود حذف آپشن‌ها از خودروهای داخلی پیگیری شود
نویسنده پیام
youka آفلاین
Posting Freak
*****

ارسال‌ها: 1,592
تاریخ ثبت‌نام: Nov 2016
اعتبار: 0
Thanks: 0
Given 9 thank(s) in 9 post(s)
ارسال: #1
تحریم بهانه حذف قطعات خودرو نشود حذف آپشن‌ها از خودروهای داخلی پیگیری شود
اتوپارت پرس: هر چند رئیس سازمان ملی استاندارد حذف دو قطعه ایمنی خودروها یعنی ایربگ و ترمز ‌ای‌بی‌اس را به دلیل اعمال تحریم‌های بین‌المللی، تکذیب کرد با این حال، یکی از خبرگزاری‌های کشور دو روز پیش در گزارشی از تحویل خودروهای ثبت نامی بدون ایربگ یا بالابر برقی با موافقت مشتریان خبر داده بود.در این گزارش تاکید شد در برخی نمایندگی‌ها، مشتریان به‌خصوص آنهایی که خودروی ثبت‌نامی خود را برای گذران زندگی با فوریت می‌خواهند، با اخذ رضایت‌نامه محصول خود را بدون ایربگ تحویل می‌گیرند. در این بین اگرچه سازمان ملی استاندارد واکنشی به ادعای این خبرگزاری نشان نداد، اما پیش از این نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد حذف ایربگ و ترمز ای‌بی‌اس خودروها را دروغ محض خوانده بود. این مقام مسوول همچنین یادآوری کرده بود که حتی در دوره تحریم‌های اولیه هسته‌ای در سال‌های ۹۰ و ۹۱ نیز این دو قطعه ایمنی در خودروها استفاده می‌شد و خودروسازان هیچ مشکلی در تامین آن نداشتند. به این ترتیب اگر چه رئیس سازمان ملی استاندارد حذف این قطعات را از محصولات تولیدی خودروسازان تکذیب کرده اما آنچه مشخص است دو سیستم ایمنی خودروهای داخلی که از سال ۹۰ از سوی سازمان ملی استاندارد نصب آنها اجباری شد، محصولاتی وارداتی هستند و داخلی‌سازی آن با توجه به گستردگی خودروهای تولیدی به‌طور جدی دنبال نشده است.در هر صورت با توجه به اعمال تحریم‌ها و به همراه آن مشکلاتی که در نقل و انتقالات پولی پدید آمده بعید نیست که از میزان واردات این دو سیستم ایمنی خودروهای تولیدی کاسته شود. در این بین هر چند برخی مسوولان سازمان ملی استاندارد عنوان کردند که خودروهای فاقد این دو سیستم ایمنی مجوز شماره‌گذاری دریافت نخواهند کرد، اما به نظر می‌رسد که مراجع نظارتی باید حذف برخی قطعات یا آپشن‌ها را از خودروهای تولیدی به شدت پیگیری کنند. در تحریم‌های اولیه هسته‌ای اگر چه آپشن‌های ایمنی خودروها حذف نشد، اما برخی خودروسازان به دور از چشم مراجع نظارتی اقدام به حذف برخی از قطعات همچون بالابر برقی یا سیستم‌های صوتی می‌کردند، حال آنکه هزینه قطعات حذف شده را از مشتری می‌گرفتند. 
06-12-2018 02:45 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دفاع مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از دپوی ۳۰۰۰کانتینر قطعات خودرو youka 0 68 02-03-2019 03:11 PM
آخرین ارسال: youka
  زمینه واردات قطعات برای خودروسازان تسهیل شود youka 0 51 02-03-2019 12:01 PM
آخرین ارسال: youka
  یک انبار لوازم یدکی خودروهای خارجی در بابل کشف شد youka 0 53 28-02-2019 11:13 PM
آخرین ارسال: youka
  لوازم یدکی خودرو طی ۱۵روز ۱۰درصد گران شد youka 0 49 28-02-2019 11:12 PM
آخرین ارسال: youka
  توزیع تایر و لوازم یدکی خودروهای سنگین نامناسب است youka 0 54 27-02-2019 04:09 PM
آخرین ارسال: youka
  سرپرست سازمان توسعه تجارت؛ واردات قطعات خودرو هیچ محدودیتی ندارد youka 0 49 27-02-2019 03:10 PM
آخرین ارسال: youka
  رسوب ۶ ماهه ۳۰۰۰ کانتینر قطعات خودرو در منطقه آزاد چابهار youka 0 54 26-02-2019 03:29 PM
آخرین ارسال: youka
  افزایش قطعات تقلبی و بی‌کیفیت در بازار لوازم یدکی youka 0 69 26-02-2019 03:02 PM
آخرین ارسال: youka
  کمبود باتری خودرو در بازار شب عید نداریم youka 0 55 25-02-2019 07:20 PM
آخرین ارسال: youka
  قطعات خودروهای سنگین بدون فاکتور و گران به شهرستان می‌رسد youka 0 46 25-02-2019 11:37 AM
آخرین ارسال: youka

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان