زمان کنونی: 20-01-2019, 06:09 AM میهمان گرامی خوش امدید :       یا    

[-]
جست و جو


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کمبود تایر در شهرستان‌ها به دلیل خرید کم تایر فروشان
نویسنده پیام
youka آفلاین
Posting Freak
*****

ارسال‌ها: 1,465
تاریخ ثبت‌نام: Nov 2016
اعتبار: 0
Thanks: 0
Given 9 thank(s) in 9 post(s)
ارسال: #1
کمبود تایر در شهرستان‌ها به دلیل خرید کم تایر فروشان
اتوپارت پرس: سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران با بیان اینکه نمایندگان شهرستان‌های مختلف به میزان درخواست و سفارشی که انجام داده‌اند تایر دریافت می‌کنند، اعلام کرد: «دلیل کمبود احتمالی تایر در برخی از شهرستان‌ها میزان سفارش و خرید نمایندگان فروش تایر آن شهرستان‌ها است.مصطفی تنها در مورد انتقاداتی که به نحوه توزیع تایر وارد شده است، توضیح داد: «سیستم توزیع کارخانجات تایرسازی بر مبنای سهمیه‌بندی استان‌ها نیست. بعد از تولید در کارخانجات، اداره فروش برای شهرستان‌های مختلف در سراسر کشور، سبد و سهمیه اعلام می‌کند. نمایندگان مراجعه می‌کنند و هر تعداد سهمیه و سبد که درخواست کنند به آنان اعطا و به منظور فروش در اختیارشان قرار می‌گیرد.»وی با بیان اینکه این شیوه معمول و متعارف فروش تایر است، گفت: «حال اگر از شهرستانی برای خرید مراجعه نکنند خب به آنها تایر نمی‌رسد یا اگر به مقدار کم بخرند طبیعی است که تایر کمتری در اختیار آنها قرار می‌گیرد.» تنها با اشاره به اینکه مساله تایر مثل بنزین نیست که به پمپ بنزین یک شهر بدهیم یا ندهیم، اظهار کرد: «فرایند به این شکل است که بعد از تولید کالا به خریداران اعلام می‌شود و به هر نماینده‌ای که مراجعه کند نه به صورت حلقه‌ای بلکه به صورت سبدهای مشخصی تایر داده می‌شود.»تنها با اشاره به اینکه نمایندگان فروش مراجعه می‌کنند و چند سبد را خریداری کرده و به فروش می‌رسانند، خاطرنشان کرد: «این روش توزیع تایرسازان در کشور است. اینکه حالا فرض کنید در این ماه یک نماینده فروش در یک شهرستان مثلا یک یا دو سبد خریداری کرده، بعد ملاحظه کند که آن ماه مثلا به دلیل ازدیاد توریست یا دلایل دیگر بازار خوب شده و قیمت‌ها افزایش پیدا کرده و سود خوبی داشته، حال با خود فکر کند که چرا تایر بیشتری سفارش نداده است. خب در این مساله مقصر خود او بوده که به میزان کم سفارش داده است، ما نمی‌توانیم در این زمینه کاری کنیم زیرا ما بر اساس نوبتی که ثبت می شود اقدام به ارسال محصولات می‌کند.»وی افزود: «کارخانه‌ها توان نگهداری تایر را ندارند. کارخانجات، انباری برای نگهداری تایر به این شکل ندارند و به نفعشان هم نیست. ما تایر را به قیمت مصوب می‌فروشیم که قیمت مصوب، امروز زیر قیمت تمام شده است.» سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران با بیان اینکه دو هفته پیش روغن تایر از شرکت بهران خریدیم 100 هزار لیتر 2900 تومان، اما این هفته اعلام کرده اند که اگر 3800 تومان پرداخت نکنید، مابقی را ارسال نمی‌کنیم. حال آیا به نفع ما است که هفته پیش تایر را نفروشیم و روغن نخریم تا امروز با گرانی مواد و روغن مواجه شویم. دوده نیز همینطور است، به نفع ما نیست که به جای فروش تایر و تامین مواد اولیه، تایر را در انبار نگهداری کنیم. آیا می‌توانیم در بازار چنین تفاوت قیمتی را ایجاد کنیم و محصولات را به فروش رسانیم؟ تاخیر در فروش تایر به ضرر ما است، یعنی ما هر چه سریعتر برای فروش محصولات اقدام کنیم به نفع ما است، به عبارتی هر چه چرخش و گردش پول بین ما و بازار بیشتر باشد منفعت تولیدکنندگان تایر بیشتر است و ما انگیزه و منافعی نداریم که تایر را تولید کنیم و نفروشیم.»به گفته وی، تولیدکنندگان، تایر را می فروشند و پولش را می گیرند. ما نمی توانیم در این شرایط تورم وحشتناک، نسیه بفروشیم. در شرایط فعلی اگر به کسی جنسی را بدهیم -از هر شهرستانی که باشد- پولش را نقدا دریافت می‌کنیم. در حال حاضر امکان فروش اقساطی و شرایطی وجود ندارد. تا سال گذشته شرایطی نیز تایر را ارائه می‌کردیم، چک نیز می گرفتیم، 6 ماهه نیز می دادیم. ولی این امر در حال حاضر امکان ندارد زیرا قیمت مواد اولیه و قیمت ارز در بازار، ساعت به ساعت تغییر می کند و ما در حال حاضر امکان فروش شرایطی و نسیه را نداریم و فروش فقط نقدی است و طبیعی است که اگر کسی سرمایه نداشته باشد نمی تواند به اندازه ای که فکر می کند در منظقه قادر به فروش است بخرد و باید برود از بانک وام بگیرد و البته ما مرجع اعطا وام نیستیم.تنها در خصوص امکان بهبود سیستم توزیع تایر در کشور گفت: «امکان توزیع بهتر وجود دارد ولی ما تایرسازان مسئول بهبود سیستم توزیع در کشور نیستیم. کشور یک سیستم توزیع دارد؛ سیستم بازار که از گذشته برقرار بوده و تا به امروز فرقی نکرده است و شبکه توزیع در ایران به این شکل است. ملاحظه می شود که کشاورز زحمت می‌کشد و کار می‌کند اما محصولش را ارزان می‌فروشد و گران به دست مصرف کننده می‌رسد؛ در واقع تولید کننده، مسئول تعیین نوع سیستم توزیع در کشور نیست.»مصطفی تنها در پایان گفت: «از تغییر قیمت ساعت به ساعت مواد اولیه بسیار رنج می بریم و هیچ دستگاهی در این زمینه به داد ما نمی رسد.»
04-11-2018 03:11 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  نکاتی درباره خرید لوازم یدکی خودروهای آلمانی//شماره شاسی خودرو را با کد روی قطعات youka 0 9 15-01-2019 02:56 PM
آخرین ارسال: youka
  تایر‌های وارداتی مشمول استاندارد اجباری youka 0 9 12-01-2019 03:21 PM
آخرین ارسال: youka
  محدودیت امکان تست تایر در سازمان استاندارد// نگران ورود تایرهای فاقد استاندارد خارجی youka 0 19 07-01-2019 02:30 PM
آخرین ارسال: youka
  برهم خوردن تعادل بازار به دلیل کاهش عرضه محصول// افزایش قیمت بی رویه موتورسیکلت صحت ن youka 0 21 05-01-2019 03:51 PM
آخرین ارسال: youka
  کمبود قطعات چالش جدید تعمیرکاران خودرو// بحران جدی در انتظار بازار شب عید youka 0 16 01-01-2019 04:11 PM
آخرین ارسال: youka
  با ابداع یک شرکت آلمانی تایر بدون باد برای دوچرخه ساخته شد youka 0 21 30-12-2018 03:49 PM
آخرین ارسال: youka
  برای خرید 75درصد مواد اولیه مورد نیاز تولید// نیاز ارزی تولیدکنندگان لنت و کلاچ از ن youka 1 39 29-12-2018 12:10 PM
آخرین ارسال: souri92
  ورود کمیسیون صنایع مجلس به موضوع افزایش قیمت تایر خودروهای سواری youka 0 31 25-12-2018 02:58 PM
آخرین ارسال: youka
  با تلاش محققان ایرانی صورت گرفت : کاهش خروج هوا از آستر تایر خودرو با نانومواد معدنی youka 0 23 25-12-2018 02:36 PM
آخرین ارسال: youka
  قیمت روز انواع تایر خودرو در بازار بیست و شش آذر نود و هفت قیمت های درج شده در جدول youka 0 36 17-12-2018 02:24 PM
آخرین ارسال: youka

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان