زمان کنونی: 21-01-2019, 05:26 PM میهمان گرامی خوش امدید :       یا    

[-]
جست و جو


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
یکه تازی هندیها در بازار تایر ایران
نویسنده پیام
youka آفلاین
Posting Freak
*****

ارسال‌ها: 1,472
تاریخ ثبت‌نام: Nov 2016
اعتبار: 0
Thanks: 0
Given 9 thank(s) in 9 post(s)
ارسال: #1
یکه تازی هندیها در بازار تایر ایران
اتوپارت پرس: با شروع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و ایجاد موانع برای نقل و انتقال پول بین تجار ایرانی و تولیدکننده‌های خارجی ازیک‌‌طرف و محدودیت‌های ایجادشده برای حمل‌ونقل دریایی کالا به ایران از طرفی دیگر، بخش عمده‌ای از تایرسازان بزرگ دنیا مجبور به ترک بازار ایران شده‌اند. در این بین آمریکا، کشورهای هندوستان،‌ کره‌جنوبی و ژاپن را از تحریم‌های نفتی معاف کرد تا این سه کشور به‌همراه 5 کشور دیگر همچنان بتوانند نفت ایران را خریداری کنند.این خبر برای مسئولان صنعت و بازار تایر ایران حکایت از انحصار تایرسازان هندی در ایران دارد. زیرا ژاپنی‌ها با برندهایی همچون بریجیستون از چندماه قبل خروج خود را از بازار ایران اعلام کردند و کره‌ای‌ها نیز بازار پر سود آمریکا را به بازار ایران ترجیح دادند. در این بین و براساس آخرین اخبار،‌ تنها چهار کارخانه هندی در شرایط کنونی بازار تایر ایران به‌ویژه بخش رادیال باری‌اتوبوسی حضور خواهند داشت و در نبود تولیدکنندگان اروپایی، کره‌ای،‌ ژاپنی و حتی چینی می‌توانند بازار لاستیک ایران را به انحصار خود درآورند.در شرایط جدید تحریم که امارات نیز از بارگیری کالاهای مربوط به ایران خودداری می‌کند، ‌تایرسازان هندی محصولات خود را به‌صورت مستقیم به بنادر ایران ارسال می‌کنند. نکته مهم این موضوع، ظرفیت محدود تایرسازان هندی است که به‌هیچ‌وجه امکان تامین تمام نیاز بازار ایران به‌ویژه در بخش تایرهای باری‌اتوبوسی را ندارند.چهار کارخانه تایرسازی هندی یعنی آپولو،‌ جی‌کی، ‌سیات و ام‌آراس توانایی تولید تایرهای رادیال باری‌اتوبوسی با هدف صادرات را دارند که البته به‌دلیل ظرفیت پایین این کارخانه‌ها امکان تامین تمام نیاز بازار ایران از هندوستان وجود ندارد. اگرچه هندوستان به‌دلیل معافیت در خرید نفت ایران ازسوی آمریکا می‌تواند بخشی از نیاز بازار تایر کشور را تامین کند ‌اما برآوردهای دقیق از تولید چهار کارخانه اصلی تایرسازی در این کشور ‌حکایت از امکان واردات تنها 100 کانتینر تایر سنگین از هند به ایران دارد که در ‌مقایسه با رقم دومیلیون ‌و800 هزار حلقه‌ای که دولت تا پایان سال برای واردات آن به کشور بودجه تعیین کرده، رقمی ناچیز است.
03-11-2018 03:55 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  لزوم بررسی رفتار نامناسب مصرف‌کنندگان در بازار لاستیک//نیاز تایر بازار شب عید youka 0 4 دیروز 05:08 PM
آخرین ارسال: youka
  دبیر انجمن قطعه‌‌سازان ایران: ثبت‌ سفارش بدون انتقال ارز آزاد شود youka 0 10 19-01-2019 02:02 PM
آخرین ارسال: youka
  ایران‌خودرو قطعه‌سازان توانمند را به همکاری دعوت کرد youka 0 18 17-01-2019 02:35 PM
آخرین ارسال: youka
  سنجش وفاداری مشتریان به خدمات پس‌ازفروش برندهای خودرویی ایران youka 0 9 15-01-2019 03:13 PM
آخرین ارسال: youka
  شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام کرد: افزایش رضایت مشتریان از خدمات ایساکو youka 0 9 14-01-2019 04:29 PM
آخرین ارسال: youka
  داتیس دوچرخ محصولات لائوس ایتالیا را در بازار عرضه می‌کند youka 0 11 13-01-2019 12:12 PM
آخرین ارسال: youka
  تایر‌های وارداتی مشمول استاندارد اجباری youka 0 10 12-01-2019 03:21 PM
آخرین ارسال: youka
  وفاداری مشتریان به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودرو در ایران youka 0 9 12-01-2019 03:17 PM
آخرین ارسال: youka
  محدودیت امکان تست تایر در سازمان استاندارد// نگران ورود تایرهای فاقد استاندارد خارجی youka 0 22 07-01-2019 02:30 PM
آخرین ارسال: youka
  آمادگی تعمیرکاران و فروشندگان لوازم یدکی برای بازار سنتی شب عید youka 0 23 06-01-2019 03:52 PM
آخرین ارسال: youka

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان