زمان کنونی: 22-04-2019, 09:51 PM میهمان گرامی خوش امدید :       یا    

[-]
جست و جو


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
یکه تازی هندیها در بازار تایر ایران
نویسنده پیام
youka آفلاین
Posting Freak
*****

ارسال‌ها: 1,592
تاریخ ثبت‌نام: Nov 2016
اعتبار: 0
Thanks: 0
Given 9 thank(s) in 9 post(s)
ارسال: #1
یکه تازی هندیها در بازار تایر ایران
اتوپارت پرس: با شروع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و ایجاد موانع برای نقل و انتقال پول بین تجار ایرانی و تولیدکننده‌های خارجی ازیک‌‌طرف و محدودیت‌های ایجادشده برای حمل‌ونقل دریایی کالا به ایران از طرفی دیگر، بخش عمده‌ای از تایرسازان بزرگ دنیا مجبور به ترک بازار ایران شده‌اند. در این بین آمریکا، کشورهای هندوستان،‌ کره‌جنوبی و ژاپن را از تحریم‌های نفتی معاف کرد تا این سه کشور به‌همراه 5 کشور دیگر همچنان بتوانند نفت ایران را خریداری کنند.این خبر برای مسئولان صنعت و بازار تایر ایران حکایت از انحصار تایرسازان هندی در ایران دارد. زیرا ژاپنی‌ها با برندهایی همچون بریجیستون از چندماه قبل خروج خود را از بازار ایران اعلام کردند و کره‌ای‌ها نیز بازار پر سود آمریکا را به بازار ایران ترجیح دادند. در این بین و براساس آخرین اخبار،‌ تنها چهار کارخانه هندی در شرایط کنونی بازار تایر ایران به‌ویژه بخش رادیال باری‌اتوبوسی حضور خواهند داشت و در نبود تولیدکنندگان اروپایی، کره‌ای،‌ ژاپنی و حتی چینی می‌توانند بازار لاستیک ایران را به انحصار خود درآورند.در شرایط جدید تحریم که امارات نیز از بارگیری کالاهای مربوط به ایران خودداری می‌کند، ‌تایرسازان هندی محصولات خود را به‌صورت مستقیم به بنادر ایران ارسال می‌کنند. نکته مهم این موضوع، ظرفیت محدود تایرسازان هندی است که به‌هیچ‌وجه امکان تامین تمام نیاز بازار ایران به‌ویژه در بخش تایرهای باری‌اتوبوسی را ندارند.چهار کارخانه تایرسازی هندی یعنی آپولو،‌ جی‌کی، ‌سیات و ام‌آراس توانایی تولید تایرهای رادیال باری‌اتوبوسی با هدف صادرات را دارند که البته به‌دلیل ظرفیت پایین این کارخانه‌ها امکان تامین تمام نیاز بازار ایران از هندوستان وجود ندارد. اگرچه هندوستان به‌دلیل معافیت در خرید نفت ایران ازسوی آمریکا می‌تواند بخشی از نیاز بازار تایر کشور را تامین کند ‌اما برآوردهای دقیق از تولید چهار کارخانه اصلی تایرسازی در این کشور ‌حکایت از امکان واردات تنها 100 کانتینر تایر سنگین از هند به ایران دارد که در ‌مقایسه با رقم دومیلیون ‌و800 هزار حلقه‌ای که دولت تا پایان سال برای واردات آن به کشور بودجه تعیین کرده، رقمی ناچیز است.
03-11-2018 03:55 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  پریشانی بازار؛ نتیجه عدم ترخیص ۱۰هزار کانتینر قطعه توسط خودروسازان youka 0 64 02-03-2019 02:00 PM
آخرین ارسال: youka
  توزیع تایر و لوازم یدکی خودروهای سنگین نامناسب است youka 0 56 27-02-2019 04:09 PM
آخرین ارسال: youka
  افزایش قطعات تقلبی و بی‌کیفیت در بازار لوازم یدکی youka 0 69 26-02-2019 03:02 PM
آخرین ارسال: youka
  کمبود باتری خودرو در بازار شب عید نداریم youka 0 56 25-02-2019 07:20 PM
آخرین ارسال: youka
  جلسه ویژه مجلس با وزیر صنعت و مدیران سایپا و ایران‌خودرو youka 0 62 24-02-2019 05:59 PM
آخرین ارسال: youka
  بازار لنت ترمز بیشتر از همیشه رونق پیدا کرد youka 0 45 24-02-2019 03:28 PM
آخرین ارسال: youka
  ایران خودرو و سایپا تا پایان سال هر روز فروش فوری دارند youka 0 41 23-02-2019 05:35 PM
آخرین ارسال: youka
  یادداشت عمادالدین جعفری : ورود لادا به ایران؛ آزمون و خطا این‌بار برای روس‌ها youka 0 48 23-02-2019 05:33 PM
آخرین ارسال: youka
  قیمت روز انواع تیغه برف پاک‌کن در بازار امروز+جدول در لینک وب سایت youka 0 47 23-02-2019 04:35 PM
آخرین ارسال: youka
  عرضه قطعات تقلبی به بازار کاهش یافت youka 0 43 23-02-2019 02:07 PM
آخرین ارسال: youka

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان